bangkok

31 juli 2013 - Bangkok, Thailand

Zondag zijn we met de boot van Siem Reap naar Battambang gevaren. Een tocht van 9 uur, eerst over een meer, daarna door kanalen en riviertjes waar aan het eind van het regen seizoen het water 6 meter hoger staat. De bewoners daar wonen er dus op bootjes of op huizen die op hele hoge palen staan. In de floating village s is dus ook een politieburo, een kerk en scholen. Heel bijzonder om te zien. Ook zagen we bij een school op palen een rij mensen staan om te kiezen. het schijnt dat de oppositie hier flink gewonnen heeft. Dat mag ook wel na 28 jaar dezelfde regering.

Maandag hebben we maar weer een tuk-tuk geregeld en zijn we naar de bambootrain gegaan. Net een kermisatractie. Het karretje op treinwielen met een brommermotor gaat best hard terwijl je de rails alle kanten op ziet kronkelen.Als er een tegenligger aankomt moet er een karretje van de rails en als het andere karretje voor bij is er weer op getilt worden.

Daarna zijn we een stuk het platteland opgereden en hebben daar nog een mooi oud boedistisch complex bekeken en ook nog  killingfield grotten die daar vlak naast zijn.

Dinsdag zijn we weer netjes opgehaald en naar de grens van Thailand gebracht  bij Pailin waar we weer netjes opgehaald zijn door een Thaise chauffeur die ons netjes naar Bangkok heeft gebracht.

Vandaag hebben we ons met een busje naar de floating market laten brengen, ongeveer anderhalf uur hier vandaan. Heel toeristisch maar toch leuk om te doen en gezien te hebben. Vanmiddag zijn we naar chinatown gelopen. heel bijzonder wat je daar allemaal te koop ziet. Van haaievinnen tot gebraden vleermuis, we hebben het maar niet geprobeerd.

Morgen gaan we met de trein naar Chumphon, en we hebben gehoord dat dat een mooie treinreis moet zijn dus we wachten af

1. C. Hoffs:
    31 juli 2013
    Ziet er weer geweldig uit genieten maar .
  2. C. Hoffs:
    1 augustus 2013
    Ja bijna 2 aug. het tijdverschil is mij niet bekend en wij willen niet te laat zijn met je te feliciteren, Jose van harte .