Sen Monorom

20 juli 2013 - Sen Monorom, Cambodja

De laatste dag in Phnom Penh zijn we met de tuk-tuk naar de killing fields en op de terugweg naar de S-21 gevangenis geweest. geen leuk verhaal maar wel heel nadrukkelijk horend bij de geschiedenis van dit land.

Ongelofelijk dat mensen elkaar dit soort dingen kunnen aandoen voor een idee van een gestoorde leider.

Donderdag zijn we met een soort lijndienst naar Sen Monorom gekomen. Een hele andere omgeving hier, in de heuvels, veel grasland waar koeien grazen met koeiebellen om, we hadden net zo goed naar Zwitserland kunnen gaan.

We logeren hier in een ecolodge, een alpenweide met houten huisjes op palen waar ook paarden en koeien grazen, Jose werd er vannacht wakker van omdat je ze door de houten vloer duidelijk kunt horen grazen.

Gister hebben we met een gids een wandeling door het bos gemaakt met uitleg over de planten en bomen die ze eten en geneeskrachtig zijn. Tussen de middag gebakken rijst gegeten en gezwommen bij een waterval waar later ook olifanten kwamen baden.

Klaas kon het natuurlijk niet laten om even te helpen om de olifant te wassen.

Vannacht heeft het flink geregend waardoor ons plan om een motor te huren en naar een grote waterval te rijden het niet heeft gehaald. Daarom hebben we vandaag een wandeling gemaakt naar een kleinere waterval ongeveer 8 kilometer verderop, die was ook erg mooi. Op de terugweg het stadje Sem Monorom bekeken en net toen er weer een flinke regenbui losbarste vonden we een goed kmer restaurant waar we heerlijk hebben gegeten.

Morgen gaan we verder naar Kratie, wij wensen jullie veel sterkte toe met de hittegolf

1. Frank biesterbos:
    20 juli 2013
    Waar is heidi? past best in het plaatje ! toch niet heel veel regen hoop ik? hier alles goed, jullie tuin wordt lekker nat gehouden en sem helpt daarbij. veel plezier nog!
  2. Claudet:
    20 juli 2013
    Zou trouwens ook Limburg kunnen zijn aan de foto te zien, hihihi, als jullie het maar naar jullie zin hebben. Gaaf hoor om olifanten te wassen. Jammer dat jullie de motor moesten skippen. geniet nog lekker verder. Dikke knuffel
  3. Bert:
    21 juli 2013
    Klinkt goed: wel het zwitserlevengevoel, maar dan in een betaalbare omgeving. Jammer dat die koeien zo'n herrie maken met grazen. Veel plezier nog verder, maar dat zal wel lukken.
  4. Marlies:
    24 juli 2013
    Ziet er prachtig uit.stuur de regen maar naar nederland, overleefd mijn tuin het misschien ook.veel plezier nog een die motor was wel stoer geweest:) liefs