Koh Trong

24 juli 2013 - Siem Reap, Cambodja

Zondag zijn we met de auto naar Kratie gegaan, een slaperig stadje aan de Mekong. vandaar met een veerbootje de daar al een brede rivier over in een kwartiertje. Aan de overkant stond de mannager van ons hotel ons op te wachten en had twee mannetjes op een brommertje geregeld. De tas tussen hun benen en wij achterop drie kilometer door de blubber en plassen, een wonder dat we niet onderuit gingen.

Maar het hotel zag er prachtig uit, een zwembad, mooie teakmeubels en prachtige ouderwetse huisjes in een mooie tuin. 's Avonds na zes uur pas stroom en geen wifi, ach dat mag de pret niet drukken.

Maandag hebben we een rondwandeling van negen kilometer over het eiland gemaakt, langs de Mekong, rijstvelden, een oude stoepa en houten huizen op palen waar vriendelijke mensen in wonen.Toen we ongeveer op de helft waren werd het erg donker en ja, het begon te regenen. we nebben nog een poosje geschuild maar dat duurde te lang dus zijn we door de modder en de regen terug gelopen naar ons hotel. Dat hoord ook bij vakantie in de regentijd in Cambodja.

Dinsdag zijn we weer met het veer naar Kratie gegaan en hebben daar een tuk-tuk geregeld en hebben we ons naar Kampie, een dorpje vijftien kilometer verderop laten rijden waar we op een bootje op zoek zijn gegaan naar de rivierdolfijn. Er zwemt hier een beschermde soort waar er nog maar zeventig van zijn en die een hele stompe snuit hebben. En we hebben ze gezien, een hele groep maar het viel niet mee om ze op de foto of video te krijgen.

Vandaag zijn we door een chauffeur in zes uur naar Seam Reap gereden, hebben we weer internet, airco, zodat onze was kan drogen, en een hele grote keus uit restaurantjes waar we heerlijk Cambodjaans kunnen eten, heerlijk.

Morgen gaan we met een tuk-tuk en een engelstalige gids naar Ankor wat.

1. Stieneke:
    24 juli 2013
    Ha lieverds! Klinkt ondanks de regen toch vrij goed en bijzonder! Wat leuk dat jullie die dolfijnen toch nog gezien hebben! Wij vertrekken morgen..kan niet wachten...een MAAND weg!!! Heerlijk..weer is (nog) goed hier! Kampen geen bijzonderheden... Liefs en ENJOY!!!
  2. C. Hoffs:
    24 juli 2013
    Geweldig om te lezen dat jullie genieten ondanks de regen .
    Wij zijn met de rest aan het bbq geweest in de tiun hebben hier prachtig zomerweer.
    HG. Pa Ma.
  3. Frank biesterbos:
    24 juli 2013
    Heerlijk siem rap! lekker eten etc.... en wat een leuk huisje hadden julie! nu mooi een van de wereldwonderen bewonderen en dan een mooi boottripje!! succes!!
  4. Mirjam:
    Ah luitjes!
    Heerlijk toch azië met haar moesson.
    siem reap is idd keuze en luxe, genietse en hopelijk laat de regen jullie ff met rust. Plezier in het bijzondere Angor.
    De vissen zijn blij met sem als verzorger!
    Liefs, mir en mannen.
  5. Claudet:
    25 juli 2013
    Leuk vervoer naar het hotel, maar goed te lezen dat jullie genieten, wat bijzonder zeg die dolfijnen, hoop dat de foto's ze laten zien. toch ook wel lekker om ff van alles verlost te zijn (stroom en voorzieningen) wat n rust. Stieneke en
    Bert, fijne vakantie, Mir en je mannen, wij zullen vrijdag proberen Sem zijn goede werk over te nemen, en voor jullie ook een heerlijke vakantie. liefs Claudet