Phnom Penh

16 juli 2013 - Phnom Penh, Cambodja

Na een lange maar comfortabele reis met Singapore Airlines zijn we nu in Phnom Penh. De eerste dag een beetje lam van de jet-lag maar vandaag zijn we op stap geweest naar het Koninklijk Paleis en de Zilverpagode, twee indrukwekkende gebouwen uit het Kmer-tijdperk.

Lekker met de tuk-tuk er naar toe, en omdat het paleis nog gesloten was bracht de chauffeur ons naar het Camodjaans museum, een mooi gebouw met heel veel budha-beeldjes.

Er is hier een prachtige boulevard waar het tegen de avond gezellig druk word met Cambodjanen die daar komen voetballen, vollyballen, dansen, eten en gezellig bij kletsen. Ook de weg er langs is de mooite waard, fietstax's tuk-tuks, oude maar ook hele nieuwe auto's en zelfs een hele grote Hummer maken de weg tot een uitdaging  om over te steken.

Vanavond hebben we gegeten bij restaurant Fizz, echt Cambodjaans eten waar we oa een bananen-bloesem salade hebben gegeten (bedankt voor de tip Frank), echt een aanrader voor als je in de buurt bent.

Nu zitten we na even gezwommen te hebben nog even na te buiken bij het zwembad van ons hotel

1. Stieneke:
    16 juli 2013
    Lieverds! Wat fijn dat jullie het zo goed hebben daar! Heerlijk....ook hier is het weer prima. Werk nog even druk, maar binnenkort heb ik ook vakantie! In kamen gaat alles goed, stabiel, geen zorgen voor nu! Geniet met volle teugen!!!!kus, stieneke
  2. Frank biesterbos:
    16 juli 2013
    Dat ziet er lekker uit! leuk hotel zo te zien! en wat leuk dat jullie bij fizz hebben gegeten! heeft hij nog steeds die oude jeep voor de deur? vergeet morgen de heuvel in de stad niet, lekker om ff te lopen is een soort park. veel plezier! groet frank
  3. Claudet:
    16 juli 2013
    Hoi, fijn te lezen dat het allemaal goed gegaan is. Hier is het ook heerlijk tropisch, zitten heerlijk aan de bbq met ma en schoonma, pa z'n eerste dag is prima gegaan. Ziet er prachtig uit zeg, geniet lekker. knuffel Det