Siem Reap

27 juli 2013 - Siem Reap, Cambodja

Donderdag ochtend zijn we opgehaald uit ons hotel door de gids en zijn we met de tuk-tuk naar Ankor wat gereden. Wat een indrukwekkende bouwwerken hebben ze hier vroeger neer gezet, te bedenken dat het nu veelal ruines zijn, hoe groots en indrukwekkend moeten deze steden er vroeger uit gezien hebben.

We kregen heel veel uitleg van de gids over vroegere koningen die alle tempels gebouwd hebben en de betekenis van de architectuur ivm het hindoe en boedha geloof. Zo veel en tegelijk zo veel indrukken dat we het later nog maar een keer terug moeten lezen.

Vrijdag hebben we dezelfde tuk-tuk chauffeur geregeld en hebben we nog een aantal bouwwerken bekeken waar we donderdag niet aan toe kwamen, niet voor niets de grootste regilieuze opgravingen ter wereld. Daarna lekker bij gekomen van de warmte bij het zwembad van het hotel.

Vandaag hebben we een beetje rustig aan gedaan omdat Klaas een beetje last had van zijn darmen. Sien Reap een beetje verkent. Veel toerisme hier, met markten, massage en veel restaurants. Vannavond lekker op het terras gezeten bij de Red Piano.

Morgen om half zeven gaan we hier weer weg, we gaan dan met de boot over het Tonle Sap meer naar Battambang. dit meer is in de droge tijd 2500 vierkante kilometer en aan het eind van het regenseizoen 12500 vierkante kilometer. Wij zijn benieuwd.

1. C. Hoffs:
    27 juli 2013
    Geweldig wat een belevenis en mooie foto,s Gr. pa ma,
    Beker uitslag AZ - Ajax 2-3
  2. Stieneke:
    28 juli 2013
    Ha lieverds! Wat fijn dat je het ondanks het weer ( wordt beter hoor... zeker weten!) zo naar je zin hebt en mooie dingen ziet... Hoest met je buik Klaas? Oppassen he, je kunt knap ziek worden van die ongein! Wij zijn nu in Terherne, prachtig weer en mooi tussen de buien door gevaren. Morgen nwe dynamo erop en dan kunnen wij ook "los". We hebben echt vakantie hier!! Liefs en zorg dat je't net zo goed hebt als wij...dan zit je "gebakken"! Lieve kus!