clearwater

13 augustus 2012 - Clearwater, Canada

hoi iedereen,

wij waren gebleven bij Prince Rupert, vandaar zijn wij doorgereden naar Stewart dat op de grens ligt met Alaska, Amerika dus. De volgende dag zijn wij dus Alaska in gereden, naar fishcreek, waar in kristalhelder water heel veel zalm eitjes liggen te leggen.

wij hadden het geluk dat al na een kwartier een grisly beer met jong door de rivier kwam banjeren om zalm te vangen. Vanaf een hounten stellage konden wij prachtig zien hoe moeders 2 keer liet zien aan haar jong hoe je een zalm vangt. Jose heeft er prachtigge foto s van en de film van Klaas kan bijna naar national geograffic.

We zijn nog door gereden naar de Salmon glacier maar daar was het mistig en bewlkt dus niet al te mooi zicht Hierna zijn we doorgereden naar Wells grey  boven Clearwater owaar we op een ranch logeren. Gisteren hebben we vanaf 2 kanten de Helmcken watervallen bekeken  een keer vanaf een platform en een keer vanaf de andere kant via een wandeling van drie uur, was prachtig. Vandaag weer een trail gelopen naar Mout falls en vanmiddag hebben we geraft op de clearwater river. morgen gaan we weer verder op naar Jaspers.

1. Stieneke:
    14 augustus 2012
    Wat prachtig! Zitten jullie nu in / bij Jaspers National Park? ik ben daar (ooit - lang geleden ook geweest en herinner mij de Helmckin Falls ... prachtig dus!, maar ik twijfel of dat dezelfde zijn ...). Hoe is het weer daar ? Hier is het nu - tussen enkele buien door over het algemeen prachtig: zon en lekker warm ... Liefs, en " enjoy"!!!!! Stieneke
  2. Stieneke:
    15 augustus 2012
    Ja, heb even nagedacht en het zijn dezelfde! Ik herinner me Prince Rupert en ik heb daar vlakbij in een stadje ... hoe heet het ook weer ...Prince George of Georgetown .. klein stadje, omringd door de Rockies, waar nogal wat papierfabrieken stonden ... Leuk!!
    Veel plezier nog!