Stewart

7 augustus 2012 - Hyder, Alaska, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

dat krijg je als je schrijft dat je ovehral internet hebt,heb je het dus een paar dagen niet.

Na ucluelet zijn we naar Quadra island gereden, ook daar weer in een hotel op een prachtige plek, met uitzicht op de zeestraat tussen ons eiland en Vacouver island. De dag daarna hebben we s morgens een mooie trail gelopen en zijn we s middags wezen kajakken, leuk om lekker peddelend rond te kijken wat er te zien is. Mooie zeesterren en zeehondjes die nieuwsgierig boven water komen kijken maar duiken zodra je in de buurt komt.

De dag erna zijn we naar Telegraph cove gegaan waar onze lodge in hidden cove was, al weer een prachtige plek bij een baai waar we veel dieren gezien hebben, een otterfamilie, een racoon en veel vogels. Telegraphcove is een oud vissersdorpje wat er heel pitoresk uitziet en waarvan vandaan we op walvisjacht zijn geweest. We hebben 5walvissen gezien waarvan 1 helemaal uit het water sprong, de kapitein had dat dit seizoen nog maar 1 keer eerder gezien. Wij hebben dus veel geluk gehad. Op deze tocht was ook een bioloog mee die veel kon vertellen over deze dieren.

Gisterochtend zijn we om kwart over 4 opgestaan omdat we om half 6 bij de veerboot moesten zijn die ons van Port Hardy naar Prince Rupert heeft gebracht. Deze 15 uur durende tocht ging door fjorden en langs eilanden. een schitterende tocht na de eerste 2 uur in de mist.

1. Jan en Geja:
    8 augustus 2012
    Hoi daar in het verre noorden. Geweldige imposante foto van de walvis. Leuk dat jullie daar ook zo genieten. Nog veul plezier en de groetjes vanuit Ebor (off al places) in New South Wales (Australie)
  2. Claudet:
    8 augustus 2012
    Geweldig, wat een mooie foto's, wat is het ook een akelig vakantieland hahaha. Geniet er nog van. :-)
  3. C. Hoffs:
    8 augustus 2012
    Het is fantasties dat wij hier in Zwolle mee mogen genieten.
  4. Marlies:
    9 augustus 2012
    He hoi
    Klinkt allemaal weer prachtig en mooie foto's! En ach, vier uur je bed uit valt toch wel mee;) Veel plezier nog, lekker genieten
    liefs marlies
  5. Stieneke:
    9 augustus 2012
    Dag lieve beiden!
    Eindelijk kom ik ook aan reageren toe! Wat een prachtige tocht maken jullie! Die walvisfoto is subliem! Wat een grote beesten leven er dan toch onder de oppervlakte van het water ..mooi!!! Heel, heel veel plezier, het klinkt alsof jullie inderdaad mooie en bijzondere highlights pakken op je vakantie! Goed zo!!! Liefs, Stieneke en Bert